Hemmastudio

Jag har nu kollat efter ett ljudkort och jag har fått lite tips om en  Audiophile 2496 USB. Ska ringa och kolla vad musikbörsen har att erbjuda i morgon. Jag har länge velat ha en egen liten studio hemma så jag kan spela in lite gitarr och sång och kanske nå synt. På ensamblen på skolan så kan jag nästan inte koncentrera mig någonting eftersom allt ska göras under en så kort tid. Och så är det nog mycket för att jag inte vågar spela. Låter säkert fjantigt men jag känner mig så otroligt kass mot för många i min klass och därför "vågar" jag inte bara spela. Vill liksom hem först och sätta mig ner och gå igenom allt och sedan kan jag spela. Det kan bero på att jag har så jäkla dåligt självförtroende. Men iaf så ska de bli så jäkla roligt att få spela in lite. Det som jag behöver lära mig är cubase, men de hjälper nog Janne mig med. Det ska bli så jäkla roligt! Jag vill bara sätta igång nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0